Nov 20, 2011

Sebuah PerJalaNan...~



Sebuah perjalanan aku layari ..merentasi antara negara ..demi melihat ..utk merasa bagaimana kehidupan di dunia luar ..walaupun sebuah perjalanan yang singkat ..sesungguhnya aku mensyukuri segala nikmat berada di Bumi Malaysia ..aku CInta Malaysia ...

Perhentian pertama aku jejaki ke bumi Bangkok Thailand .. ..tp sebelum aku sampai ke bumi thailand bermacam tanggapan yang aku sendiri buat ..dalam kepala ni fikir mesti susah nak cari makan ..mesti pengangkutan teruk ..dan sudah pasti orangnyaa susah nak berkomunikasi ..
tapi
Sangkaan aku meleset sama sekali ...rupa -rupanyaa bangkok ni dah maju ..system pengangkutan dia lebih maju dari negara kita..waaahhhh terkena diri aku kan ...tu laa org kata ..jangan menilai sebelum merasai sendiri ..jadi dah rasa ni dah tau kan ...

banyak tempat2 indah di bangkok aku lawati ..penginapan pun murah ..makanan yang halal pun mudah didapati yang penting kena rajin mencari ...
aku
lihat rakyat thailand ni sungguh rajin mencari rezeki segenap peluang yg ada mereka manfaatkan ..walaupun kita berbeza budaya dan cara hidup tp kelangsungan hidup harus diteruskan ...aku kagum dengan semangat berdikari ..dan kerja tanpa mengenal erti penat lelah ..betapa mereka menghargai setiap titik peluh yang keluar dan juag setiap bhatt yang mereka dapat....

aku ..
melihat sekeliling..merenung seketika ...Ya Allah betapa aku bersyukur dilahirkan di Bumi Malaysia ....Indahnyaa dan amannya negara ku ...~

...Perjalanan Hari Ini ...Untuk pengetahuan Hari eSok ..Perjalanan Semalam .utk Sisipan Sejarah renungan Bersama..~

5 comments:

  1. bestnye dh smpai bangkok! saya x prnk smpai lg hehe ... (^___^)

    ReplyDelete
  2. khairi ..rezeki ada insyaallah nanti sampai tu ..pokcik pun tak sangka hehehe...leh sampai dah sana ...:)

    ReplyDelete
  3. hehe insyaallah ... ni trip sorg2 ataupn dgn kwn2?

    ReplyDelete
  4. khairi ..pokcik biasa pergi dengan kawan2 baru best kan ..sorang2 tak syokk bosaannn~

    ReplyDelete
  5. betol tu ... skurg kurgnya ade org tlng ambik gmbo kite kn hikhik...

    ReplyDelete