Nov 9, 2011

Sapa Nak Gembira Aku~

daLam Hidup nI kan ..ada suka ..ada gembira..ada tawa ..dan ada tangis kan ..tp di kala semua itu berlaku siapa akan gembirakan kita...jawapannyaa jangan harapkan sesiapa ..kau hanya ada diri kau .jika kau rasa sedih ..dan kau membiarkan diri mu sedih selamanya kau akan termakan oleh kesedihan..

dan ..

Jika di saat kepiluan dan kau merasakan betapa berat bebanan ..berfikir sejenak .masih ada insan lain yg terasa berat perasaan nyaa tp dapat lalui dengan Sempurna !

mengapa ??

persoalan yang sentiasa bermain di fikiran jika sesuatu berlaku ...mengapa ..dan terus mengapa..apa kata dari perkataan mengata tu kita tukar kan jadi bagaimana ..dan bagaimana nak selesaikan ...mudah utk berkata tp tak semudah utk di amalkan ..pokok pangkalnyaa adalah dalam diri kita kan..

aku ...

pernah jua merasa kesedihan ditinggalkan ..dikecewakan ..tp tak siapa mampu gembirakan aku ..dan kembalikan diri aku yang sebenar ..sbb apa..sebabnya adalah jika diri aku tak mahu berubah tiada siapa di atas muka bumi mampu merubah aku..jadi kesimpulannyaa..Gembira..sedih ..tangisan semua adalah ciptaaan Ilusi aku sendiri ..jika aku mau gembira ,,akan aku ciptakan ilusi sebuah kenangan manis dan Jika aku mahukan kesedihan berterusan ..akan aku layarkan sebuah coretan kegagalan sepanjang zaman ..mana pilihan yg kau ada ...

aku ..

Memilih untuk gembira kan diri sendiri ...aku tau pengalaman hidup aku penuh liku kesengsaraan ..dan org boleh lihat aku mampu tersenyum ..kenapa??

persoalan kenapa ya.....
sbb aku ..
tak mau org lain merasa simpati di atas kesengsaraan kisah duka aku ..biar lah aku aje yang tau ..yang penting Sebuah senyuman kegembiraan aku lemparkan ~

Aku Gembirakan diri aku ..uTk Kamu ...~

1 comment:

  1. senyum, tak perlu kata apa2 (^______________________^) just kne positive & tabah mnghadapi dugaan, insyaallah semuanya akn okay (^__^)

    ReplyDelete